Praktijk Yanuna

Klik hier om de ondertitel te bewerken

Blog

To-FEEL-List....

Geplaatst op 3 november, 2017 om 5:05

Iedereen kent het inmiddels wel: een To-DO-list maken.

Je schrijft op wat je vandaag of de komende tijd allemaal wilt gaan doen. Het is duidelijk, overzichtelijk en je hebt het voor jezelf op papier gezet.
Sommige mensen kiezen ervoor om een BUCKET-List te maken. Daar schrijven mensen op wat ze zeker in hun leven nog eens gedaan willen hebben.
Bijvoorbeeld parachutespringen of de Mount Everest beklimmen.
Mensen zijn vaak (altijd) bezig met wat ze nog moeten doen en wat ze willen hebben.
Maar...is het niet minstens net zo belangrijk om ook eens bezig te zijn met hoe we ons voelen of willen voelen?

Wij kunnen zelf een groot deel bepalen van hoe we ons vandaag willen voelen.
Als we 's morgens opstaan en we zeggen tegen onszelf:”Pfff, vandaag zal wel weer een verschrikkelijke dag gaan worden”, dan kan je er voor 90% zeker van zijn dat het ook een nare dag gaat worden. Tenzij er ineens leuke onverwachtse dingen gebeuren. Dat kan ons gevoel zomaar veranderen.
Eigenlijk is het heel jammer dat we hoe we ons voelen vaak laten afhangen van hetgeen er om ons heen gebeurt.

Dus tijd om een To-FEEL-List te maken. Maar...hoe doen we dat nu eigenlijk?

Eigenlijk is het net zo simpel als een To-Do-List maken, alleen we gaan er nu BEWUST voor zorgen dat we minimaal één momentje per dag een positiever (GOED) gevoel hebben.
Hoe geweldig zou dat zijn?
Als je weet dat je vandaag een heel drukke dag hebt, kan je ervoor kiezen dat je je vandaag even heerlijk relaxed wilt voelen. Voor iedereen is dat natuurlijk op een andere manier. Je zou bijvoorbeeld na die drukke dag een heerlijke warme douche of bad kunnen nemen en dan daarna jouw favoriete film gaan kijken met een heerlijke kop thee erbij. Als je je dan inderdaad relaxed voelt, heb je je doel voor deze dag dus bereikt. Ofwel...missie geslaagd.
Zo simpel is het eigenlijk.

Wat kan je op je To-FEEL-List zetten?

Bijvoorbeeld:
"Ik wil me vrolijk voelen."
"Ik wil me voldaan voelen." (bijvoorbeeld iemand helpen)
"Ik wil me fit voelen."

Andersom kan je ook jouw To-FEEL-List gebruiken om emoties toe te laten die je liever niet wilt voelen.

Als je je verdrietig voelt en je maar groot houdt, kan je er bijvoorbeeld ook voor kiezen om te zeggen:
"Ik wil me verdrietig voelen."

Of in andere situaties:
"Ik wil mijn boosheid voelen."
"Ik wil de pijn voelen."

Deze gevoelens zijn niet prettig, maar ze horen wel bij het leven. Ook deze gevoelens moet je omarmen omdat het uiteindelijk voor ruimte en rust in jezelf zorgt, waardoor jij je weer fijn voelt!
Tevens zorgt een T0-FEEL-List er ook voor dat je intenser contact krijgt met jouw gevoel. Daar gaat het uiteindelijk om, toch?

Liefs, 
           Ingrid xxx


CategorieŽn: Geen

Plaats een reactie

Oeps!

Oops, you forgot something.

Oeps!

De woorden die je hebt ingetypt komen niet overeen met de opgegeven tekst. Probeer het nogmaals.

2 reacties

Antwoord Nel Elberts
8:39 op 3 november, 2017 
kijk dit is nu een lijst die ik goed kan gebruiken en ga gebruiken . Dank je wel lieverd voor je mooie blog xx
Antwoord Gerda
5:30 op 3 november, 2017 
Prachtig meis... xxx